Blog #7: Få faglig inspiration til efteråret

Solcremen er smidt ud, passet lagt i skuffen og hudfarven er langsomt begyndt at skifte fra sommerbrun til den gamle, velkendte lagenhvide. Kort sagt: sommeren er forbi, og arbejdet kalder igen. Men inden du lader dig slå helt ud over hverdagens fremmarch, så stop op og læs nedenstående indlæg. Her har vi sammensat en vitaminindsprøjtning af faglig inspiration som kan bringe dig topinspireret og -motiveret ind i efteråret.

LYT TIL: Digitale tanker

Denne podcast, skabt af to digitale indfødte kvinder, Puk Falkenberg og Anita Lykke Klausen, er for alle der vil holde sig ajour med den nyeste udvikling indenfor digitale trends, markedsføring, sociale medier og forandringsledelse.
De to kvinder er i øjenhøjde med deres lyttere og giver en detaljeret og engagerende indføring i de forskellige emner. Podcasten har en bred målgruppe og henvender sig både til den digitale nybegynder og den tungere digitale fagnørd.
Find podcasten her.

LÆS: Factfullness

Èn af sommerens mest hypede bøger får også en plads på vores liste. I bogen, som selveste Bill Gates har kaldt for “én af de vigtigste bøger han nogensinde har læst”, beskriver den nu afdøde svenske læge og statistiker, Hans Rosling, 10 årsager til at de fleste opfatter verdens tilstand mere negativt end man burde gøre. Noget, der i følge Rosling foranlediger os til at frygte de forkerte ting, og dermed handle på et uoplyst og direkte forkert grundlag.
Hvis du er én af dem, som tænker at verden befinder sig i en nedadgående spiral, slår denne bog et kærkomment stænk koldt vand i blodet, og serverer faktuelt baserede forklaringer og modsvar til den negative verdensopfattelse. Der er ikke noget der får efterårs-motivationen op, som en følelse af at verden ikke er ved at gå under!
Læs mere om bogen her.

UDFORSK: Dansk Journalistforbunds guide til do’s and don’ts på sociale medier

Hvis du arbejder professionelt med kommunikation og sociale medier kan det af og til være en jungle at finde rundt i hvad man må og ikke må – særligt efter den nye markedsføringslov og GDPR lovgivningen er trådt i kraft.  Her kommer Dansk Journalistforbunds meget udførlige online-guide ind som ridderen på den hvide SoMe-hest.
I den grundige guide finder du både dybdegående webinars om do’s and dont’s på sociale medier i henhold til mediejuraen, men også gode tips til hvordan man som virksomhed gebærder sig bedst på sociale medier, får bestemte målgrupper i tale og meget mere.
Find hjemmesiden her.

LÆS: Hvis du ikke sigter, kan du heller ikke ramme

Indrømmet, vi har visse personlige aktier i denne bog, men det ændrer ikke på det faktum at historien om Fredericia Teaters rejse fra lukningstruet egnsteater til international succes er inspirerende. Gennem dybdegående interviews med teaterchef Søren Møller og en lang række essentielle aktører, der har oplevet teaterets forvandling på nærmeste hold, belyses det hvordan det lykkedes at komme dertil hvor teatret er i dag.
Læs mere om bogen her.

TAG TIL: Measurement day 2018

Data og effektmåling er efterhånden ikke til at komme uden om indenfor kommunikationsfaget, og med god grund. Ved hjælp af effektmåling kan man nu, med relativt få midler, påvise værdien af god kommunikationen og dermed dens legimitet i virksomheden fremadrettet. Hvis du gerne vil vide mere om hvordan du kan måle på værdien af din kommunikation og få nogle konkrete værktøjer til det, er den relativt nytilkomne konference, Measurement Days, noget for dig.
På konferencen, der afholdes fra d. 25. – 26. september i København, kan du møde en række spændende talere, der arbejder professionelt med kommunikationsmåling, og få inspiration til hvordan du kan få endnu mere ud af din kommunikationsindsats.
Læs mere om konferencen her.