Vi har udviklet strategien bag Balletfestivalen

I 2018 danser hele Danmark ballet“. Sådan lød budskabet til årets store Balletfestival, som fandt sted fra den 1.-9. juni. Her præsenterede Den Kongelige Ballet det bedste fra ballettens verden – alt fra Bournonville til Napoli og Svanesøen.

Begivenheden foregik ikke blot i København. Som optakt til Balletfestivalen drog Den Kongelige Ballet ud i hele landet for at lære danskerne at danse ballet.

I løbet af maj måned udfordrede Det Kongelige Teaters balletmester, Nikolaj Hübbe, danskerne til at lære en række ballettrin under hasttag’et #dkdanserballet. Den udfordring blev taget op over hele landet, og der blev blandt andet danset ballet på Fuglsang Bryggeri, Asylcenter Jelling, i Knuthenborg Safaripark, i Magasin, på plejehjem og ikke mindst på de sociale medier. Det hele kulminerede med en stor fællesballet på Kongens Nytorv den 2. juni, hvor mere end 400 deltog.

Have Kommunikation har i samarbejde med Det Kongelige Teater udviklet strategi og koncept bag årets Balletfestival. Vi har stået for afvikling af pressekampagne og udvikling og implementering af festivalens digitale kampagne herunder videoproduktion.