En

SØNDERBORG2017

MÅLET

At skabe en troværdig storytelling, der formidlede Sønderborg og grænselandets særlige kvaliteter, samt at sikre at regionen ville blive betragtet som en seriøs kandidat til titlen som Europæisk Kulturhovedstad i 2017.

Overordnet set skulle Sønderborg og grænselandet formidles som:

Sønderborg2017
Sønderborg2017
Sønderborg2017
Sønderborg2017

En dynamisk og fremadskuende region

Et udkantsområde, der tager sagen i egen hånd og aktivt prøver at revitalisere sig selv

En grænseregion, der har udsyn mod Europa og samarbejder på tværs af traditionelle skel

En Countryside Metropolis, der vil prøve at skabe en tredje vej mellem land og by

OPGAVER

Udvikling og konceptualisering af det regionale udviklingsprojekt, Countryside Metropolis, som samme tid udgjorde kandidaturet til Europæisk Kulturhovedstad 2017.


Udarbejdelse og implementering af kommunikationsstrategi for perioden fra januar 2011 til september 2012. Arbejdet indebar blandt andet udvikling af pressehistorier og løbende kontakt til danske medier, meningsdannerprofilering og løbende konceptudvikling og rådgivning i forhold til digital kommunikation.

RESULTATER

Mere end 200 presseomtaler i landsdækkende medier og medier udenfor Sønderjylland

Dækning i internationale medier

En anslået PR-værdi på over 4 mio. kr.

Substantielle omtaler i Politiken, Børsen, Jyllands-Posten, Berlingske, Deadline, TV2 News, TV2 Nyheder, TV Avisen og DRs radioflader

Sønderborg2017
Sønderborg2017
Sønderborg2017
Sønderborg2017

Børsen, 14. juli 2011:

Sønderborg banker til kulturen

(3 sider)

JP, 29. september 2011:
Grænser skal skabe vækst

(kronik)

Deadline, DR, 8. juni 2012:
Sønderborgs Borgmester, Aase Nyegaard, i studiet

Politiken, 14. juni 2012:
Den store jyske fejde

(2 sider)