En

KAB

Bedre boliger til alle

UDFORDRING

At skabe bred opmærksomhed om KABs gældsrådgivning på såvel analoge som digitale platforme. Gældsrådgivning er et særligt initiativ, som skal hindre, at KABs lejere ender i en gældsfælde – en fælde, der kan føre til, at de må forlade deres bolig.

OPGAVER

Kampagnen blev udført i april-maj 2014, og Have Kommunikation varetog følgende opgaver:

 

• Udvikling af overordnet kampagnestrategi

• Udformning af pressehistorier

• Direkte mediekontakt

• Produktion af indhold til Facebook-kampagne

• Strategi for spredning af historierne på Facebook

• Produktion af kampagneposters

KAB
KAB
KAB

Kampagnevideo sammen med Anders Morgenthaler

Case-videoer med beboere, der havde haft glæde af KAB’s gældsrådgivning

Statusopdateringer, bl.a. med Morgenthaler-tegninger

RESULTATER

Omtaler i Politiken, på TV2 News, P4 samt en lang række lokale medier

Facebook-indholdet blev set af mere end 100.000, delt over 400 gange, og antallet af følgere steg med 300 – en stigning på mere end 35 %

Statens Kunstråd Kvæsthusmolen