En

CSR AWARDS 2011

Corporate Social Responsibility på dagsordenen


Have Kommunikation og CSR Fonden skabte sammen CSR Awards, en stort anlagt event, som blev afholdt i Alsion i Sønderborg den 29. september 2011.

MÅLET

 

At få den danske offentlighed til at forstå og interessere sig for CSR – og at fremhæve den indsats, som forskellige virksomheder har gjort på området.

OPGAVER

 

Udvikling og strukturering af konceptet for awardshowet – herunder udvælgelse af værter og underholdning


Medudvikling af den store CSR-konference, der gik forud for showet


Medudvikling af roadshow, hvor repræsentanter fra CSR Fonden besøgte de nominerede virksomheder og universiteter og mødtes med befolkningen


Pressehåndtering før, under og efter dagen med konferencen og showet

STRATEGI

 

Pressestrategien bestod af to individuelle spor:


Et særligt til erhvervsmedier, som har en mere eller mindre naturlig interesse for feltet og dets erhvervsmæssige aspekter


Et særligt til de brede medier, som fokuserer på det, der interesserer den brede befolkning; i dette tilfælde vigtigheden af CSR i et bredere samfundsmæssigt perspektiv

CSR Awards
CSR Awards
CSR Awards

RESULTATER

DR sendte live fra showet to gange på dagen

TV2 NEWS sendte løbende fra begivenheden

P1 Business sendte direkte i en time

Radioavisen sendte derfra flere gange på dagen

CSR Awards
CSR Awards

Større artikler i Børsen, Jyllands-Posten og Berlingske op til awardshowet

Connie Nielsen medvirkede i tre større landsdækkende talkshows

114 presseklip på CSR Awards nationalt - 170 regionalt

7 radioindslag og 10 tv-indslag

CSR Awards
CSR Awards

CSR Awards blev igen i 2012 afholdt på Alsion i Sønderborg – over to dage med en bred vifte af faglige arrangementer. Have Kommunikation stod denne gang for selve showet, som bl.a. bød på Bill Clinton som hovedtaler og Connie Nielsen og Rasmus Botoft i værtsrollerne.

Anders And & Co. CAU